Almänna villkor

Följande villkor gäller för köp av samtliga av våra produkter och tjänster.

Villkor vid köp av hemsida

Vi reserverar oss för eventuella prisändringar samt villkorsändringar i vårat serviceavtal.

Serviceavtalet är till för att hålla hemsidan uppdaterad så att din hemsida är snabb, säker och fungerar som den ska. När din hemsida uppdateras regelbundet så minimeras risken för intrång, och du får en mer välfungerande hemsida med möjlighet till nya funktioner.

Vad får du som har tecknar serviceavtal på din hemsida?

  •  Uppdatering av wordpress samt tillägg ca 1 gång/månad
  • Säkerhetskopia & lagring ca 1 gång/månad. (Sparas i 90 dagar)
  • Uppdatering av Tema ca 1 gång/månad
  • Återställning av hemsida från befintlig säkerhetskopia*

Du får även licensförnyelse på de premium plugins vi använder generellt till våra hemsidor. 
Detta gäller då inte specifika premium plugins du har köpt till för en viss funktion. Dessa licenskostnader kan medföra en extrakostnad. Om så är fallet kommer du att informeras om detta när du tecknar serviceavtalet.

I avtalet ingår inte uppdatering av text & innehåll samt designändringar.
Arbete utöver avtal offereras från fall till fall och debiteras enligt gällande timtaxa.

Skulle intrång eller övrigt fel ske vid tex uppdatering och felsökning behöver göras alternativt att hemsidan behöver rensas på virus så lämnas pris och lösning på detta från fall till fall.
Oftast så räcker det med en återställning av hemsidan.

Skulle fel uppstå på hemsidan orsakat av dig som kund så debiteras återställning och åtgärd enligt gällande timtaxa, se prislista på vår hemsida.

*Återställning av hemsida:

Vi återställer er hemsida om den av någon anledning slutar fungera.
Om detta skulle inträffa återskapar vi din hemsida från en tidigare fungerande säkerhetskopia.

Vi köper in en programvara för att kunna säkerhetskopiera din hemsida från en tillförlitlig och välanvänd leverantör, men som med alla programvaror så kan fel uppstå. Leverantören av tjänsten har dock aldrig stött på att ofullständiga säkerhetskopior skapats. Om detta mot förmodan skulle ske så kan vi inte lämna någon garanti på att er hemsida går att återställa via en tidigare backup.
Dock så erbjuder de flesta webbhotell även en funktion för säkerhetskopiering som brukar sparas ca en vecka.

Om du på egen hand är ansvarig för felet, tex gjort ändringar i layout eller funktion så kan vi oftast hjälpa dig att åtgärda felet alternativt återställa hemsidan, vilket brukar bli den billigaste och snabbaste lösningen. 

Vid återställning av hemsidan så gäller det att det finns en fungerande säkerhetskopia antingen via ditt webbhotell eller via serviceavtalet som vi erbjuder.

Se våran prislista för aktuella priser gällande webbsupport.

Kunden inkommer med innehåll (tex bilder, text, logotyp mm) till hemsidan innan projektets start.

Önskar kunden göra ändringar i materialet när det redan är publicerat eller lägga till nytt material så debiteras detta löpande per timme enligt gällande timtaxa.

Vid skräddarsydd design gäller följande: 
Vi bygger klart startsidan, därefter får kunden godkänna designen eller komma med förslag på ändring innan resten av hemsidan byggs färdigt.

Vid mallbaserad design gäller följande: 
Vi väljer en av våra färdigbyggda mallar och gör mindre ändringar så att hemsidan passar till er företagsprofil. Grundmallen kan komma att användas till flera hemsidor.

Kunden ansvarar själv för att ordna med domän och webbhotell till projektets start.
Alternativt kan vi sälja domän och webbhotell via vår återförsäljare.

önskas hjälp med att sätta upp webbhotell och domän hos annan leverantör så debiteras detta löpande per timme enligt gällande timtaxa.

Vi rekommenderar att du uppdaterar din WordPress hemsida regelbundet för att den skall fungera optimalt samt bibehålla en bra säkerhet.
Önskar du att vi hjälper till med detta så kan vi erbjuda detta för en fast månadskostnad via vårt serviceavtal, då ingår även regelbundna säkerhetskopieringar av hemsidan. 

Se villkor och prislista för mer info eller kontakta oss så berättar vi mer

Behöver du hjälp med framtida ändringar som t.ex ändring av hemsidans design & layout, ändring av text och bild mm. Så debiteras detta enl. gällande timtaxa.

Vi anpassar och gör enklare redigeringar av text och bilder (tex, minska ner filstorleken på bilderna) till din hemsida. Om bilderna kräver en mer omfattande redigering samt om det gäller fler än 5 bilder så debiteras detta löpande per timme enligt gällande timtaxa. Alt. Enligt prisförslag.

Villkor vid köp av trycksaker & profilprodukter

Leveranstiderna på våra produkter varierar beroende på leverantör. Vid beställning har du möjlighet att få en beräknad leveranstid.
Studio Pixel ansvarar ej för leveransförseningar som sker utanför våran kontroll.

Leveranskostnader tillkommer för varje sändning och ska bekostas av dig som kund, detta gäller även merkostnader för specifika leveransönskemål.

 

Du som kund är alltid ansvarig att godkänna och kontrollera korrektur.
Studio Pixel skickar alltid ett korrektur till kund för kontroll av.

  • Modell, färg och format
  • Stavning och kontroll av text
  • Placering och storlek på tryck

Studio Pixel tar ej ansvar och ersätter produkter som ej korrigerats av kund på korrektur.

Du som kund ansvarar för att skicka bilder, logotyper mm i rätt format samt av bra kvalitet.
är du osäker så kan du prata med oss så hjälper vi till.

Specialanpassade, specialtillverkade samt tryckta produkter kan ej returneras.
Övriga produkter kan i vissa fall returneras beroende på leverantör, i dessa fall bekostar du som kund de extrakostnader som uppstår i form av frak, embalage osv.

Reklamationer skall meddelas Studio Pixel snarast eller senast en månad efter mottagen leverans. Fraktskador skall helst informeras till fraktbolag vid mottagande av varor samt till Studio Pixel snarast. Detta sker enklast via telefon eller e-post.

Bilder skall alltid skickas till oss i samband med en reklamation.

Avbeställning kan ej ske efter godkänd korrektur. 
Vid avbeställning innan godkänd korrektur så kan eventuell kostnad för framtagande av original/layout komma att debiteras.

Vid avbeställning av hemsidor och designtjänster så debiteras nedlagd tid på ditt projekt samt eventuella administrativa kostnader.

Vid trycksaker och profilprodukter kan olika avvikelser i utseende, färgtäckning, tjocklek och form variera.
Färgerna du ser på din skärm vid korrektur överrensstämmer inte alltid med slutprodukt beroende på material samt kalibrering av skärm osv.

Offert, priser och betalning

Vi reserverar oss för prisförändringar.
Samtliga av våra priser anges exkl. moms om inget annat anges.

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar.

  • Vi reserverar oss för felskrivningar och prishöjningar hos leverantör.
  • Eventuella fraktkostnader kan tillkomma.
  • Offerten är giltig i 1 månad.
  • På arbeten med fast pris som design av logotyp och liknande gäller 3 korrigeringar om inget annat anges.
    Korrigeringarna innebär mindre designändringar och färgändringar. Vill du ha fler korrigeringar eller större designändringar
    så debiteras det enligt gällande timtaxa.

Vanligtvis så ställs fakturan ut när arbetet är klart.
Vid större beställningar av till exempel trycksaker och profilprodukter så gäller förskottsbetalning i vissa fall.

Produkter faktureras med 20 dagar som betalningsvillkor.

Marknadsföring av tjänster och produkter

Studio Pixel kan komma att visa upp utförda projekt eller produkter du köpt av oss på, hemsida, nyhetsbrev, sociala medier, mässor, showroom osv om inget annat har avtalats. 

Studio Pixel äger rättigheterna till allt framtaget material tills dess att full betalning skett, material som väljs bort av kund ägs av Studio Pixel och kan komma att visas som referensprojekt eller redigeras och användas till nya kunder.